§ 1.
Postanowienia ogólne
Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą PSYCHOLOG TOMASZ MIESZKO JEDYNAK dalej jako „Gabinet”)
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Gabinetu, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Gabinetu na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów Gabinetu, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego Gabinetu w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 2.
Cele i zadania
Celem działalności Gabinetu jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu psychiatrii oraz prowadzeniu psychoterapii i działań psychologicznych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
Zadaniami Gabinetu są:
prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej oraz terapeutycznej i psychologicznej,
udzielanie indywidualnych porad konsultacji lekarskich,
organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
farmakoterapia,
udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów,
udział w kształceniu osób przygotowujących się do wykonywania zawodów medycznych oraz osób wykonujących zawody medyczne poprzez prowadzenie stażów kierunkowych i podyplomowych oraz szkoleń specjalistycznych.
inne zadania zlecone przez osobę upoważnioną.
wykonywanie innych zadań Gabinetu w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3.
Struktura organizacyjna
Gabinet wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą Centrum terapii indywidualnej i relacji.
W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
jednostka organizacyjna – Poradnia Psychiatryczna
komórka organizacyjna – Poradnia Zdrowia Psychicznego
§ 4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
Gabinet udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu z zakresu psychiatrii oraz prowadzeniu psychoterapii i działań psychologicznych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej obejmujących:
udzielanie konsultacji lekarskich;
wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
wystawianie recept;
promocja zdrowia i edukacja zdrowotna pacjentów;
prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej oraz terapeutycznej i psychologicznej,
udzielanie indywidualnych porad konsultacji lekarskich,
organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
farmakoterapia,
udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
udział w kształceniu osób przygotowujących się do wykonywania zawodów medycznych oraz osób wykonujących zawody medyczne poprzez prowadzenie stażów kierunkowych i podyplomowych oraz szkoleń specjalistycznych,
inne zadania zlecone przez osobę upoważnioną.
§ 5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładzie leczniczym Centrum Psychologiczne.
Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 8:00 do 20:00, przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w sposób określony w ust. 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście, telefonicznie (nr tel.+48 0000000000) lub przez Internet i aplikacje mobilną. W trakcie rejestracji pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód tożsamość, podać numer PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
Płatność za udzielone świadczenia następuje po udzieleniu świadczenie. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za świadczenia dodatkowe następuje po ich udzieleniu, nie później jednak niż w dniu wizyty.
Gabinet akceptuje następujące formy płatności:
gotówka;
przelew bankowy;
karta kredytowa/płatnicza.
Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6;
Odwołanie terminu sesji psychoterapeutycznej lub wizyty lekarskiej w czasie krótszym niż 24 godziny, lub niestawienie się na spotkanie bez informacji na ten temat, wiąże się z pełną odpłatnością za dane spotkanie.
W przypadku odwołania sesji lub wizyty lekarskiej przez personel udzielający świadczeń w terminie do 24h przed planowanym spotkaniem nie jest pobierana opłata za sesję i w miarę możliwości jest proponowane spotkanie w innym terminie w tym samym tygodniu lub dodatkowe spotkanie w kolejnym tygodniu.
Kontrakt terapeutyczny zawierany jest bezpośrednio z psychoterapeutą, ustnie lub pisemnie, a jego zasady mogą nieznacznie zmodyfikować́ niniejszy regulamin.
§ 6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
Gabinet organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 7;
w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;
w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Gabinetu.
§ 7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
Świadczenia zdrowotne w Gabinecie są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§ 8.
Dokumentacja medyczna
Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej Gabinet nie pobiera opłaty .
§ 9.
Prawa i obowiązki pacjenta
Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.
Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
Pacjent ma obowiązek:
przestrzegania postanowień Regulaminu;
przestrzegania zasad higieny osobistej;
przestrzegania praw innych pacjentów;
szanowania mienia Gabinetu.
Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
spożywanie alkoholu;
palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
wprowadzanie zwierząt;
akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
§ 10.
Kierownictwo Gabinetu
Działalnością Gabinetu, kieruje kierownik Gabinetu („Kierownik”).
Kierownik prowadzi sprawy Gabinetu i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Gabinetem oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
§ 11.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Gabinet współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§ 12.
Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 października 2023 r.
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw.
Kierownik Gabinetu: Tomasz M JEDYNAK
Załączniki:
1 – Cennik świadczeń zdrowotnych udzielanych odpłatnie.
Zał. nr 1 do regulaminu organizacyjnego
CENNIK ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
L.p. | Świadczenie Zdrowotne | Opłata |
---|---|---|
1 | Terapia psychologiczna indywidualna | od 180 PLN (do 50 min) |
2 | Konsultacja psychologiczna indywidualna | od 180 PLN (50 min) |
3 | Terapia uzależnień | 200 PLN (50 min) |
4 | Terapia seksuologiczna | 200 PLN (50 min) |
5 | Diagnoza dojrzałości szkolnej: konsultacja z rodzicami, badanie ucznia, sporządzenie opinii | 600 PLN (120 min) |
6 | Badanie ilorazu inteligencji | 400 PLN (120 min) |
7 | Diagnoza osobowości MMPI-2 (bateria testów: Inwentarz Osobowości NEO-FFI, Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości) | 800 PLN |
8 | Udostępnienie dokumentacji medycznej | Brak opłaty |